Sabtu, 25 Disember 2010

cinta ku tertinggal d singapura !

setelah 5 hari aku merantau di negara orang , mcm2 yg aku da pelajari . hidop di kota metroplitan mmg penuh dgn kekayaan . idop dkt sna ta sma dgn malaysia . di sana rakyat die jauh lebih maju dr malaysia . kota yg bersih , selamat , meriah , kaya , keunikan itulah die negara singapura . mula2 aku menjejaki di dunia itu , aku jtuh hati dgn kindhn ny . namun apa kn dya , dlm dunie nie ta de yg smpurna . smua ngra ade kkurgn ny . bgitu juga la singapura . ya , mmg ta d nfikan singapura amat maju straf dgn ngra2 barat yg lain nmun singapura tlalu naif dgn agama islam . d sna , stiap shoping complex tidak mmpunyai surau . =( so , how org islam na solat ? ? pndy2 la korg cry jln ye . yg pnting tuntutn allah itu wajib dlakukn . =) dkat singapura juga mmpunyai tnds , nmun tidak mmpunyai paip air . so , jijik ! kalo korg na idop dkt sna korg kne pstikn poket korg lebat ( ade duit ) . no money no talk la ye . taraf idop dkt sne tnggi . maklum lah , kota metropolitan . cerita psl prcutian aku , t la aku post ea . now , aq msh te de mud na cter pnjg . btw , bcuty kat sne mmb bez la . yg pnting , ade duit n pndai bdikari .

haha ! gedik plak cik adir nie .

Tiada ulasan: